Błędy wyświetlane przez sterowniki serii 32 i 22. (płyty BG15 i BH12)
Lista błędów pamiętanych przez sterownik serii 32 znajduje się pod adresami 00, 01, 7E, 7F (lewy przełącznik w dolnej pozycji). Adres 00 pokazuje ostatni błąd, adres 7F pokazuje najstarszy błąd.
Litera w nawiasie określa typ błędu.
• ( A ) Oznacza, że błąd jest permanentny tzn. należy wyłączyć zasilanie i załączyć ponownie by kontynuować pracę.
• ( B ) Oznacza, że błąd jest chwilowy i jeśli zaniknie przyczyna sterownik będzie kontynuował pracę.
• ( C ) Oznacza błąd chwilowy związany z pracą styczników (DCOPRO – Adr.07 – Seg. 06).
• ( D ) Oznacza, że błąd może zostać zignorowany przez konserwatora.
• ( * ) Oznacza, że błąd nie jest rejestrowany w liście błędów.


PRZED OPUSZCZENIEM MASZYNOWNI USTAW LISTĘ BŁĘDÓW NA WARDOŚĆ 00.
DZIĘKI TEMU BĘDZIE MOŻNA ŁATWIEJ ŚLEDZIĆ STANY AWARYJNE

Chwilowy błąd sterownika wywołany zwarciem sygnału 24R lob 0V do potencjału przewodu ochronnego(RS) lub napięcia obwodu bezpieczeństwa. Zwarcie powoduje zadziałanie przekaźnika RL1 na płycie głównej. Poprzez pomiar napięcia pomiędzy PE o zaciskiem 0V lub 24R można stwierdzić, który z zacisków jest zwarty z PE. W prawidłowo działającym systemie
napięcia te wynoszą około 12V. Jeśli jedno ze zmierzonych napięć jest bliskie 0V, oznacza to zwarcie tego zacisku do PE. Błąd znika po około 3 sekundach po usunięciu zwarcia.

Błąd trwały. Sprawdzić wartość czasu jazdy na biegu wolno zaprogramowaną pod adresem 0B. Sprawdzić działanie stycznika jazdy WOLNO (lub odpowiadającego przekaźnika dla sterowania hydraulicznego). Sprawdzić rozmieszczenie magnesów paskowych na prowadnicach (strefy zwalniania)

Błąd chwilowy. Samoczynne skasowanie błędu nastąpi po upływie czasu zaprogramowanego pod adresem 0D. Sprawdzić czas zaprogramowany pod adresem OD. Możliwe jest skasowanie tego błędu poprzez przełączenie przełącznika w Kasecie Jazd Kontrolnych w pozycję AUTO i powrót do pozycji Jazda Kontrolna. Możliwe jest wyłączenie kontroli czasu jazdy inspekcyjnej poprzez zaprogramowanie wartości 00. Należy jednak pamiętać, że zbyt długa jazda z prędkością inspekcyjną może być powodem przegrzania się silnika napędu.

Błąd chwilowy. Skasowanie nastąpi samoczynnie po pojawieniu się sygnału 6. Sterownik sprawdza stan sygnałów z obwodu bezpieczeństwa. Sprawdzić należy wartość napięcia pomiędzy zaciskiem 1S a 6 na listwie, gdyż zbyt niskie napięcie może być powodem powstawanie tego błędu. Sprawdzić rezystancję obwodu bezpieczeństwa pomiędzy zaciskiem 1S a 6. Zbyt duża wartość może być również powodem pojawiania się tego błędu.

Błąd chwilowy. Skasowanie nastąpi samoczynnie po ustaniu przegrzania termistora podłączonego do zacisku THV i 0V na płycie głównej. Błąd pojawia się z chwilą dojazdu kabiny do przystanku i otwarcia drzwi. Sprawdzenie stanu wejścia THV jest możliwe pod adresem 0D segment 4 (RAM).

Błąd trwały. Skasowanie wymaga resetu sterownika. Sygnał 10 z obwodu bezpieczeństwa zanika w czasie ruchu kabiny. Sprawdzić łączniki bezpieczeństwa drzwi szybowych. Sprawdzić działanie łącznika rygla zamka bezpieczeństwa drzwi szybowych. Sprawdzić pod adresem 1E, zaprogramowany czas zwłoki dla ustabilizowania sygnału 10 przed rozpoczęciem ruchu kabiny. W razie konieczności zwiększyć czas.

Błąd trwały. Wyjścia SPG1, SPG2, SPG3 lub SPG4 zostały zaprogramowane w niewłaściwy sposób. Sprawdzić pod adresami; 78, 79, 7A, 7B, zaprogramowane wartości.

Błąd chwilowy. Skasowanie błędu nastąpi samoczynnie po otwarciu łącznika SUSD. Łącznik ten jest normalnie otwarty. Po zadziałaniu (zwarcie do 0V) i spełnieniu warunków (drzwi zamknięte i zaryglowane) możliwe jest opóźnienie rozpoczęcia ruchu kabiny.

Błąd chwilowy. Skasowanie nastąpi samoczynnie po ustaniu przyczyny przegrzania silnika. Sprawdzić stan łącznika lub termistora podłączonego do zacisku STH na płycie głównej. Stan wejścia można obserwować pod adresem 12 segment 3 (RAM). Błąd pojawia się w chwili zakończenia jazdy kabiny i otwarciu drzwi. W tym stanie dźwig pozostanie do czasu ostygnięcia (STH zwarte do 0V) termistora lub wyłącznika termicznego.

Błąd trwały. Błąd pojawia się w momencie wykrycia przez system, że sekwencja sygnałów z systemu odwzorowania położenia nie jest zgodna z zadanym kierunkiem ruchu kabiny. Błąd pojawia się z chwilą odliczenia 30 impulsów tj. około 6cm (głowica O03) lub przejechania łącznika magnetycznego przed paskiem magnetycznym. Sprawdzić podłączenie sygnałów na zacisku KC22 płyty głównej. Błąd ten pojawia się także w chwili ruszania kabiny, jeśli zadany kierunek ruchu nie jest zgodny z rzeczywistym (np. dla źle wyregulowanego falownika). Pod adresem 5F segment 3 (PAR), można wydłużyć ten dystans do 18cm.

Błąd trwały. Pojawienie się błędu oznacza problemy wynikające z pracy głowicy O03. Sygnały z wiązki A i B zmieniają się jednocześnie. Prawidłowe sekwencje sygnałów są następujące:

Błąd trwały. Sterownik nie zarejestrował odpadnięcia jednego ze styczników w chwili zatrzymania się kabiny. Sterownik za pomocą wejść RM, RD, RG, RP sprawdza stan styków styczników jazdy poprzez kontrolę ich styków pomocniczych (styki typu NC). Sprawdzić styki pomocnicze styczników MO, DE, GV, PV

Błąd chwilowy jeśli ustawiono parametr DCOPRO (adres 07 segment 6). Sterownik po 3 próbie przejdzie w stan błędu trwałego. Sterownik nie zarejestrował wyłączenia stycznika „SZYBKO(GV) przy przejściu systemu do jazdy „WOLNO”. Sprawdzić stycznik GV. Sprawdzić styki pomocnicze stycznika GV.

Błąd chwilowy jeśli ustawiono parametr DCOPRO (adres 07 segment 6). Sterownik po 3 próbie przejdzie w stan błędu trwałego. Sterownik nie zarejestrował zadziałania stycznika „WOLNO” (PV). Sprawdzić stycznik PV. Sprawdzić styki pomocnicze stycznika PV.

Błąd chwilowy jeśli ustawiono parametr DCOPRO (adres 07 segment 6). Sterownik po 3 próbie przejdzie w stan błędu trwałego. Sterownik nie zarejestrował zadziałania stycznika MO (do góry) lub DE (do Dołu). Sprawdzić styczniki MO i DE. Sprawdzić styki pomocnicze styczników MO i DE.

Błąd chwilowy. Skasowanie błędu nastąpi po przełączeniu w tryb jazd automatycznych. Sterownik zarejestrował otwarcie łącznika krańcowego jazd kontrolnych umieszczonego w obwodzie bezpieczeństwa. Łącznik FREV jest typu NC (sygnał FREV zwarty do masy). Jeśli parametr OPFREV (adres 07 segment 3) jest ustawiony, możliwy jest ruch w górę w jeździe inspekcyjnej aż do rozłączenia łącznika FREV bez konieczności wcześniejszego przeprowadzenia jazdy orientującej.

Błąd chwilowy. Skasowanie błędu nastąpi po ustaniu przyczyny. Wykrycie zaniku lub zmiany kierunku faz dokonuje się za pomocą modułu BH08. Jeśli napięcie faz i kierunek ich wirowania jest zgodny z założonym , wejście PH na płycie głównej jest zwarte z zaciskiem 0V. Sprawdzić napięcia fazowe. Sprawdzić kierunek wirowania faz. Sprawdzić moduł BH08. Sprawdzić wejście PH na płycie głównej (zwarcie do 0V).

Błąd trwały. Skasowanie nastąpić może po resecie sterownika. Sprawdzić sygnały dochodzące do wejść CAA i CAB na płycie głównej. Sprawdzić położenie magnesów na taśmie szczelinowej (odległość od łącznika magnetycznego umieszczonego w głowicy O03).

Błąd chwilowy. Skasowanie nastąpi po zniknięciu przyczyny. Sterownik zarejestrował zanik sygnału 8 z obwodu bezpieczeństwa w czasie ruchu kabiny. Sprawdzić łącznik bezpieczeństwa drzwi kabinowych. Sprawdzić rezystancję pomiędzy zaciskiem 1S a 8. Zbyt duża rezystancja może powodować pojawianie się błędu. Sprawdzić napięcie obwodu bezpieczeństwa pomiędzy 1S a 8 (w momencie wysterowania styczników)

Błąd chwilowy. Skasowanie nastąpi po zniknięciu przyczyny. Sygnalizacja tego błędu zabezpiecza cewkę krzywki ruchomej przed uszkodzeniem związanym ze zbyt długim czasem jej zasilania. Jeśli sygnał 10 nie pojawi się po czasie dłuższym niż 3 ( po czasie zaprogramowanym pod adresem 46) sekundy od pojawienia się sygnału 8, sterownik skasuje wszystkie wezwania i dyspozycje, chroniąc cewkę ruchomej krzywki przed przegrzaniem. Po
czwartej nieudanej próbie sterownik zasygnalizuje błąd nr 6. Sprawdzić mechaniczne działanie łączników rygli drzwi przystankowych.

Błąd trwały. Skasowanie nastąpi po resecie sterownika. Błąd sygnalizowany jest w sytuacji zbyt długiej przerwy w sygnałach z systemu odwzorowania położenia, wynikających np. z zablokowania kabiny w szybie lub innych uszkodzeń mechanicznych powodujących unieruchomienie kabiny. Sprawdzić maksymalny czas zaprogramowany pod adresem 0A. Sprawdzić działanie łączników magnetycznych systemu odwzorowania położenia. Sprawdzić
sygnały CAA i CAB na płycie głównej.

Błąd chwilowy. Skasowanie następuje po ustaniu przyczyny. Jeśli parametry: OPTSP (adres 07 seg 5); RGPT (adres 40 seg 7) są ustawione (np. kabina z ruchomym progiem), wtedy zanik sygnału CS (normalnie CS jest zwarty do 0V) spowoduje zatrzymanie kabiny. Wszystkie wezwania i dyspozycje zostają skasowane. Dalsza jazda możliwa jest wyłącznie po wybraniu dyspozycji. Sprawdzić obwód bezpieczeństwa do zacisku 6. Sprawdzić napięcie pomiędzy
zaciskiem RS, a 6 w czasie wysterowania styczników jazd. Sprawdzić rezystancję obwodu bezpieczeństwa pomiędzy RS a 6.

Błąd trwały. Skasowanie po dokonaniu resetu sterownika. Sygnalizowany błąd odnosi się do górnego promienia głowicy O03 lub górnego łącznika magnetycznego systemu odwzorowania położenia. Jeśli w czasie ruchu kabiny, promień świetlny będzie zasłonięty lub łącznik magnetyczny pozostanie zamknięty na czas dłuższy niż 2 sekundy, (dla jazdy z prędkością SZYBKO lub na czas 3 sekund dla jazdy z prędkością WOLNO) błąd będzie zasygnalizowany. Sprawdzić prędkość jazdy kabiny (zwłaszcza dla dźwigu hydraulicznego). Sprawdzić działanie łączników magnetycznych na dachu kabiny. Sprawdzić podłączenie sygnałów CAA i CAB do płyty głównej.

Błąd trwały. Skasowanie po dokonaniu resetu sterownika. Sygnalizowany błąd odnosi się do dolnego promienia głowicy O03 lub dolnego łącznika magnetycznego systemu odwzorowania położenia. Jeśli w czasie ruchu kabiny, promień świetlny będzie zasłonięty lub łącznik magnetyczny pozostanie zamknięty na czas dłuższy niż 2 sekundy, (dla jazdy z prędkością SZYBKO lub na czas 3 sekund dla jazdy z prędkością WOLNO) błąd będzie zasygnalizowany. Sprawdzić prędkość jazdy kabiny (zwłaszcza dla dźwigu hydraulicznego). Sprawdzić działanie łączników magnetycznych na dachu kabiny. Sprawdzić podłączenie sygnałów CAA i CAB do płyty głównej.

Błąd chwilowy jeśli ustawiono parametr DCOPRO (adres 07 segment 6). Sterownik po 3 próbie przejdzie w stan błędu trwałego. Sterownik nie zarejestrował zadziałania jednego ze styczników w chwili rozruchu. Sprawdzić czy żaden ze styczników nie pozostał w pozycji ZAŁĄCZ pomimo braku zasilania (tzw. Sklejone styki). Sprawdzić styczniki jazdy (np. przez podanie napięcia zasilania bezpośredni na cewki styczników). Sprawdzić styki pomocnicze styczników jazd (np. otwierając obwód bezpieczeństwa i wymuszając ręcznie ruch kotwicy stycznika obserwujemy stan wejść pod
adresem 0D w przestrzeni RAM).

Błąd chwilowy jeśli ustawiono parametr DCOPRO (adres 07 segment 6). Sterownik po 3 próbie przejdzie w stan błędu trwałego. Sterownik nie zarejestrował zadziałania stycznika GV. Sprawdzić styczniki jazdy (np. przez podanie napięcia zasilania bezpośredni na cewki styczników). Sprawdzić styki pomocnicze styczników jazd (np. otwierając obwód bezpieczeństwa i wymuszając ręcznie ruch kotwicy stycznika obserwujemy stan wejść pod adresem 0D w przestrzeni RAM).

Błąd chwilowy jeśli ustawiono parametr DCOPRO (adres 07 segment 6). Sterownik po 3 próbie przejdzie w stan błędu trwałego. Sterownik nie zarejestrował zwolnienia stycznika PV. Sprawdzić stycznik PV (np. przez podanie napięcia zasilania bezpośredni na cewki styczników). Sprawdzić styki pomocnicze stycznika PV (np. otwierając obwód bezpieczeństwa i wymuszając ręcznie ruch kotwicy stycznika obserwujemy stan wejść pod adresem 0D w przestrzeni RAM). Sprawdzić działanie przekaźnika GV/PV na płycie głównej (dioda LED)

Stan sterownika. Sterownik wykrył zadziałanie łącznika przeciążenia. Sygnał SU został zwarty z 0V. Jeśli wyjścia SPGx zostały zaprogramowane właściwie, lampka przeciążenia powinna zapalić się.

Błąd trwały. Błędnie zaprogramowano przystanek podstawowy i przystanek najwyższy. Sprawdzić pod adresem 06 (przystanek podstawowy) i adresem 04 (przystanek najwyższy) zaprogramowane wartości.

Błąd trwały. Błędnie zaprogramowano przystanek najwyższy (adres 04). Wartości (heksa) dla przystanków, poniżej w tabelce:

Błąd trwały. Błędnie zaprogramowano przystanek parkingowy lub postojowy (powyżej przystanku najwyższego). Sprawdzić pod adresami: 06 (przystanek podstawowy); 05 (przystanek najniższy); 20 (przystanek parkingowy); 43 (przystanek postojowy) czy zaprogramowano dla zakresu pomiędzy wartością 00, a wartością z adresu 04.

Błąd chwilowy. Skasowanie nastąpi automatycznie po ustaniu przyczyny. Napięcie zasilania mierzone na płycie głównej sterownika wynosi mniej niż 21V. Sprawdzić napięcie sieciowe zasilające sterownik. Sprawdzić czy zasilacz sieciowy nie jest zbytnio obciążony innymi odbiornikami lub aparatami.

Błąd chwilowy. Skasowanie nastąpi automatycznie po ustaniu przyczyny. Napięcie zasilania mierzone na płycie głównej sterownika wynosi więcej niż 30V. Sprawdzić napięcie sieciowe zasilające sterownik.

Błąd chwilowy. Sterownik zarejestrował zamknięcie drzwi kabinowych (łącznik pełnego zamknięcia zadziałał) ale sygnał 8 nie pojawił się po zadanym czasie 5 sekund. Sprawdzić obecność sygnału 8 na zaciskach szafy. Sprawdzić stan łącznika pełnego zamknięcia (FCFE) drzwi.

Błąd trwały. Błędnie zaprogramowano ilość drzwi automatycznych pod adresem 03 (dopuszczalne wartości to: 00; 01 02 tylko dla systemu na płycie BG15).

Błąd chwilowy. Sterownik zarejestrował zamknięcie drzwi jako wynik zadziałania łącznika pełnego zamknięcia, (sygnał 8 pojawił się) ale sygnał 10 nie pojawił się w zadanym przedziale czasowym. Sprawdzić wartość zwłoki czasowej związanego z działaniem łącznika rygla drzwi przystankowych (od 0 do 255 sekund). W sytuacji normalnej sterownik rozpocznie jazdę kabiny w zadanym kierunku po czasie potrzebnym na ustabilizowanie się łącznika rygla drzwi przystankowych – pojawienie się sygnału 10 (adres 1E). Sprawdzić mechaniczne działanie łączników rygli drzwi przystankowych. Sprawdzić napięcie sygnału 10.

Błąd chwilowy. Sterownik zarejestrował zamknięcie drzwi jako wynik zadziałania łącznika pełnego zamknięcia, (sygnał 8 pojawił się) ale sygnał 10 nie pojawił się w zadanym przedziale czasowym. Sprawdzić wartość zwłoki czasowej związanego z działaniem łącznika rygla drzwi przystankowych (od 0 do 255 sekund). W sytuacji normalnej sterownik rozpocznie jazdę kabiny w zadanym kierunku po czasie potrzebnym na ustabilizowanie się łącznika rygla drzwi przystankowych – pojawienie się sygnału 10 (adres 1E). Sprawdzić mechaniczne działanie łączników rygli drzwi przystankowych. Sprawdzić napięcie sygnału 10.

Błąd chwilowy. Sterownik nie zarejestrował pełnego otwarcia drzwi nr 1 (łączniki FCFOU1) w zadanym przedziale czasowym. Sprawdzić dopuszczalny czas na otwarcie drzwi (adres 47 w zakresie od 0 do 255 sek.). Kontrola czasu może być wyłączona po wpisaniu wartości 00. Sprawdzić stan łącznika pełnego otwarcia. Sprawdzić sygnał FCFOU1 na płycie głównej. Właściwa sekwencja sygnałów FCFOU1 i FCFE1 poniżej w tabeli

Błąd chwilowy. Sterownik nie zarejestrował pełnego otwarcia drzwi nr 2 (łącznik FCFOU2) w zadanym przedziale czasowym. Sprawdzić dopuszczalny czas na otwarcie drzwi (adres 67 w zakresie od 0 do 255 sek.). Kontrola czasu może być wyłączona po wpisaniu wartości 00. Sprawdzić stan łącznika pełnego otwarcia. Sprawdzić sygnał FCFOU2 na płycie BG19. Właściwa sekwencja sygnałów FCFOU2 i FCFE2 poniżej w tabeli

Błąd chwilowy. Sterownik nie zarejestrował pełnego zamknięcia drzwi nr 1 (łącznik FCFE1) w zadanym przedziale czasowym. Sprawdzić dopuszczalny czas na zamknięcie drzwi (adres 47 w zakresie od 0 do 255 sek.). Kontrola czasu może być wyłączona po wpisaniu wartości 00. Sprawdzić stan łącznika pełnego zamknięcia. Sprawdzić sygnał FCFE1 na płycie BG15. Właściwa sekwencja sygnałów FCFOU1 i FCFE1 poniżej w tabeli

Błąd chwilowy. Sterownik nie zarejestrował pełnego zamknięcia drzwi nr 2 (łącznik FCFE2) w zadanym przedziale czasowym. Sprawdzić dopuszczalny czas na zamknięcie drzwi (adres 67 w zakresie od 0 do 255 sek.). Kontrola czasu może być wyłączona po wpisaniu wartości 00. Sprawdzić stan łącznika pełnego zamknięcia. Sprawdzić sygnał FCFE2 na płycie BG19. Właściwa sekwencja sygnałów FCFOU2 i FCFE2 poniżej w tabeli

Stan sterownika. Sterownik zarejestrował pojawienie się sygnału „Dźwig nieczynny” (zwarcie zacisku MHS i 0V na płycie głównej. Sprawdzić stan łącznika „Dźwig nieczynny”.

Stan sterownika. Sterownik zarejestrował pojawienie się sygnału „Jazda ekspresowa” (zwarcie zacisku PRIC i 0V na płycie głównej). Sprawdzić stan łącznika „Jazda ekspresowa”

Błąd chwilowy. Sterownik zarejestrował zanik sygnału 10 podczas ruchu kabiny. Wszystkie dyspozycje i wezwania zostaną skasowane. Sprawdzić napięcie sygnału 10. Sprawdzić rezystancje pomiędzy 8 a 10. Sprawdzić mechaniczne działanie łączników bezpieczeństwa drzwi przystankowych (zwłaszcza wyposażonych w ruchomą krzywkę).

Stan sterownika. Sterownik zarejestrował pojawienie się sygnału „Jazda pożarowa” (zwarcie zacisku POM i 0V na płycie głównej). Sprawdzić stan łącznika „Jazda pożarowa”.

Stan sterownika. Sterownik zarejestrował pojawienie się sygnału „Pełne obciążenie” (zwarcie zacisku NS i 0V na płycie głównej). Sprawdzić stan łącznika „Pełne obciążenie”.

Błąd chwilowy. Sterownik zarejestrował dzięki sygnałom z czujników magnetycznych odwzorowania położenia lub z głowicy O03 konieczność (sygnał SH8 na płycie głównej) skorygowania położenia kabiny na przystanku (przy drzwiach otwartych). Jednak moduł N57A nie potwierdził obecności kabiny w strefie jazd korekcyjnych. Sprawdzić rozmieszczenie łączników magnetycznych strefy drzwiowej. Sprawdzić rozmieszczenie magnesów strefy drzwiowej.
Zwrócić uwagę na jednoczesne wejście łączników w pole magnetyczne magnesów. Sprawdzić stan przekaźnika C na płycie N57 (dioda LED musi się świecić), jeśli kabina znajduje się w strefie drzwiowej.

Błąd trwały. Jeśli w czasie wykonywania jazd korekcyjnych kabina przejedzie poza strefę jazd korekcyjnych błąd ten jest sygnalizowany. Przyczyna tego stanu może być zbyt duża prędkość podczas jazd korekcyjnych. Sprawdzić nastawy prędkości jazd korekcyjnych w falowniku. Sprawdzić wielkość zadeklarowanej strefy drzwiowej (D4 i D5) w sterowniku (dla systemu opartego o głowicę O03 i taśmę szczelinową) w stosunku do zadeklarowanej strefy zatrzymania (D7).

Błąd chwilowy. Sterownik zarejestrował 6 jazd korekcyjnych w obrębie tego samego przystanku bez osiągnięcia właściwego położenia. Przyczyną może być złe wyregulowanie ruchu w obrębie strefy drzwiowej. Sprawdzić prędkość korekcji w falowniku. Sprawdzić zadeklarowane wielkości strefy zatrzymania (D7) oraz maksymalnego czasu jazd korekcyjnych (adres 19).

Błąd trwały. Sterownik nie zakończył jazdy korekcyjnej przed upływem dopuszczalnego czasu zadeklarowanego pod adresem 19 (dopuszczalny zakres od 2 do 10sekund).

Błąd trwały. Niewłaściwie odczytane dane z głowicy O03. Sprawdzić położenie magnesu ED na taśmie szczelinowej i jego oddziaływanie na łącznik w tej głowicy.

Błąd trwały. Sterownik zaprogramowany niewłaściwie podczas procedury regulacji wysokości przystanków. Powtórzyć procedurę od początku.

Błąd trwały. Sterownik zarejestrował niewłaściwe odczyty z głowicy O03. Sprawdzić położenie taśmy szczelinowej względem głowicy. Sprawdzić działanie modułu N70. Sprawdzić zasilanie głowicy (napięcie od 24 do 27V). Sprawdzić filtry przeciw zakłóceniowe na stycznikach i silnikach napędu drzwi.

Błąd trwały. Sterownik zarejestrował sprzeczne sygnały z łączników ED i EM (oba łączniki nie mogą być jednocześnie otwarte lub zamknięte). W przypadku stosowania głowicy O03 sprawdzić poziom napięć sygnałów CAA i CAB na płycie głównej. Sprawdzić stan diod LED na płytce N70 (sygnalizacja stanu łączników ED i EM ). Dioda LED świeci się to znaczy że łącznik jest otwarty.

Błąd chwilowy. Sterownik zarejestrował, jednoczesne wybranie trybu „jazdy kontrolnej” z kasety jazd kontrolnych i trybu jazd montażowych z kasety jazd montażowych. Sprawdzić stan sygnałów INS i MAN na płycie głównej. Nie jest możliwe jednoczesne rozwarcie łączników INS i MAN. Stan łączników można sprawdzić pod adresem 0C (RAM): INS seg. 3; MAN- seg4.

Błąd chwilowy. Sterownik zarejestrował błąd sygnalizowany przez falownik MLIFTx. Sprawdź kod błędu w falowniku.

Błąd trwały. Sterownik zarejestrował błąd sygnalizowany przez falownik MLIFTx. Sprawdź kod błędu w falowniku. Sprawdź połączenie pomiędzy falownikiem a sterownikiem (kabel płaski)

Błąd trwały. Sterownik zarejestrował (napęd hydrauliczny) najazd kabiny na łącznik krańcowy górny (łącznik 136M; sygnał FCH). Po otwarciu obwodu bezpieczeństwa dalsza jazda nie jest możliwa ale na skutek naturalnego opadania kabiny, łącznik ten po pewnym czasie zamknie się (obwód bezpieczeństwa ponownie zostanie zamknięty). Sterownik zapamięta ten stan i uniemożliwi ponowne użycie kabiny przed interwencją serwisu.

Błąd trwały. Sterownik zarejestrował nie zadziałanie łączników kontroli podchwytów w momencie zatrzymania kabiny. Sprawdzić stan łączników (normalnie otwarte) kontroli podchwytów. Sprawdzić ustawienie parametru pod adresem 5C segment 0. Łączniki sterowane są z wyjścia CAM

Błąd trwały. Sterownik zarejestrował zadziałanie łączników kontroli podchwytów w momencie ruchu kabiny. Sprawdzić stan łączników (normalnie otwarte) kontroli podchwytów. Sprawdzić ustawienie parametru pod adresem 5C segment 0. Łączniki sterowanie są wyjścia CAM

Błąd trwały. Sterownik zarejestrował zadziałanie łączników kontroli podchwytów w momencie postoju kabiny na przystanku. Sprawdzić stan łączników (normalnie otwarte) kontroli podchwytów. Sprawdzić ustawienie parametru pod adresem 5C segment 0. Łączniki sterowane są z wyjścia CAM

Błąd trwały. Sterownik zarejestrował zadziałanie łącznika poziomu oleju DNH (łącznik normalnie otwarty). Sprawdzić stan łącznika DNH. Sprawdzić parametr 5C seg 3.

Błąd trwały. Sterownik zarejestrował zadziałanie łącznika poziomu oleju NHM (łącznik normalnie otwarty). Sprawdzić stan łącznika NHM.

Błąd chwilowy jeśli ustawiono parametr DCOPRO (adres 07 segment 6). Sterownik po 3 próbie przejdzie w stan błędu trwałego. Stycznik Gwiazda jest sterowany przez wyjście MO na płycie głównej. Stycznik GWIAZDA jest kontrolowany przez wejście RM/RY na płycie głównej. Sprawdzić działanie stycznika. Sprawdzić działanie styków pomocniczych.

Błąd chwilowy jeśli ustawiono parametr DCOPRO (adres 07 segment 6). Sterownik po 3 próbie przejdzie w stan błędu trwałego. Stycznik TRÓJKĄT jest sterowany przez wyjście DE (na płycie głównej). Układ połączeń przekaźników na płycie głównej zapewnia elektryczna blokadę jednoczesnego zadziałania stycznika GWIAZDA-TRÓJKĄT. Kontrola zadziałania stycznika GWIAZDA dokonywane jest przez wejście RD/RY na płycie głównej poprzez styki pomocnicze stycznika. Sprawdzić czy dioda LED „DE” świeci się w czasie gdy stycznik powinien być wysterowany. Sprawdzić działanie stycznika przez podanie napięcia bezpośrednia na cewkę.

Błąd chwilowy jeśli ustawiono parametr DCOPRO (adres 07 segment 6). Sterownik po 3 próbie przejdzie w stan błędu trwałego. Stycznik „LINIA” sterowany jest z wyjścia GV/PV na płycie głównej. Działanie stycznika kontrolowane jest poprzez styki pomocnicze i wejście RG/RL na płycie głównej (adres 0D seg. 2 w RAM). Sprawdzić styki pomocnicze stycznika. Sprawdzić obwód bezpieczeństwa. Sprawdzić działanie stycznika przez podanie napięcia bezpośredni na cewkę. Sprawdzić czy dioda GV/PV świeci się gdy stycznik powinien być załączony

Błąd chwilowy jeśli ustawiono parametr DCOPRO (adres 07 segment 6). Sterownik po 3 próbie przejdzie w stan błędu trwałego. Sprawdzić styki pomocnicze styczników GWIAZDA i TRÓJKĄT. Sprawdzić czy styczniki wróciły do położenia spoczynkowego po wyłączeniu zasilania cewek. Sprawdzić stan zarejestrowany przez sterownik (adres 0D seg. 2 i adres 61 seg. 2 w RAM).

Błąd chwilowy. Sprawdzić stan łącznika MTH (normalnie zwarty). Sprawdzić stan zarejestrowany przez sterownik (adres 12 seg 4 w RAM)