Lista błędów ArCode – jeszcze nie skończone

Nie można odczytać parametrów. Błędna suma kontrolna.
Przyczyna:
Błąd sprzętowy.
Możliwe rozwiązania:
Skontaktować się z pomocą techniczną firmy ARKEL.

Nie można zapisać parametrów. Błąd weryfikacji.
Przyczyna:
Błąd sprzętowy.
Możliwe rozwiązania:
Skontaktować się z pomocą techniczną firmy ARKEL.

Parametry zostały zapisane w nowszej wersji. Niektóre parametry zostaną utracone.
Przyczyna:
Jeśli dokonasz downgrade’u do starszej wersji i istnieją pewne funkcje i parametry, których nie ma w starszej wersji, ale są w wersji aktualnej, wartości funkcji i parametrów zostaną usunięte po downgrade’ie.
Możliwe rozwiązania:
Nowe/aktualne wersje Arcode zawierają poprawki błędów, ulepszenia oprogramowania, nowe cechy i funkcje, zmiany zachowania i ulepszenia. Przeanalizuj konieczność instalowania starszej wersji.

Brak powiązań z zarządem ENCA.
Przyczyna:
Arcode zgłasza ten błąd, gdy nie może komunikować się z płytką ENCA przez ponad 1 sekundę.
Możliwe rozwiązania:

  • Sprawdź połączenia enkodera. Połączenia są nieprawidłowe lub może być problem z zasilaniem enkodera.
  • Sprawdź płaski kabel między Arcode a płytą ENCA. Może być poluzowany lub uszkodzony.
  • Sprawdzić parametry „Typ enkodera [P0520]” i „Typ silnika [P0229]”. Błąd ten występuje w przypadku, gdy płytka ENCA jest używana z silnikami synchronicznymi. Jeśli używany jest silnik synchroniczny, upewnij się, że w systemie używana jest karta ENCA. Jeśli użyto silnika asynchronicznego i wystąpił ten błąd, parametr „Typ silnika [P0229]” mógł zostać przypadkowo wybrany jako „Synchroniczny”.
  • Płytka ENCA może być uszkodzona.

Nieprawidłowa konfiguracja mikroprzełączników lub brak możliwości ich odczytania.
Przyczyna:
Błąd sprzętowy.
Możliwe rozwiązania:
Skontaktować się z pomocą techniczną firmy ARKEL.

Jeden z kanałów enkodera odłączony.
Przyczyna:
Ten błąd występuje, gdy przez 1 sekundę z karty ENCA nie przychodzą żadne dane informacyjne.
Możliwe rozwiązania:
Sprawdź płaski kabel między Arcode a płytą ENCA. Upewnij się, że połączenia enkodera są wykonane prawidłowo.

Prąd przekroczył limit sterownika.
Opisy błędów Arcode V2.11
Przyczyna:
Jeśli prąd silnika przekracza maksymalną wartość procentową prądu modułu IPM ustawioną w parametrze „Limit nadprądowy silnika” [P0429], pojawia się ten błąd.
Możliwe rozwiązania:

  • Upewnij się, że wartość prądu klasy Arcode jest odpowiednia dla silnika.
  • Kabina (zbyt ciasne prowadnice) może być zakleszczona, hamulec silnika może nie być w pełni otwarty.
  • Sprawdź, czy błąd występuje w obu kierunkach jazdy. Jeżeli błąd występuje tylko w jednym kierunku, przeciwwaga może nie być wyważona. Należy wówczas sprawdzić zrównoważenie.
  • W przypadku silników przekładniowych (asynchronicznych) parametry „Nominalna częstotliwość poślizgu” [P0603] i „Prąd bez obciążenia” [P0430] mogą być ustawione nieprawidłowo.
  • Wartości wzmocnienia PID dla prądu i prędkości mogą być zbyt wysokie.
  • Upewnij się, że przekrój kabla silnika jest odpowiedni dla danego prądu.
  • Upewnij się, że zainstalowane jest najnowsze oprogramowanie sprzętowe Arcode.

Prąd był stale bliski granicy sterownika.
Przyczyna:
Jeśli prąd silnika przekracza maksymalną wartość prądu modułu IPM o %250 przez czas ustawiony (standardowo 6 sekund) w parametrze „Czas błędu nadprądowego silnika” [P1089], występuje ten błąd.
Możliwe rozwiązania:

  • Upewnij się, że wartość prądu klasy Arcode jest odpowiednia dla silnika.
  • Kabina (zbyt ciasne prowadnice) może być zakleszczona, hamulec silnika może nie być w pełni otwarty.
  • Sprawdź, czy błąd występuje w obu kierunkach jazdy. Jeżeli błąd występuje tylko w jednym kierunku, przeciwwaga może nie być wyważona. Należy wówczas sprawdzić zrównoważenie.
  • W przypadku silników przekładniowych (asynchronicznych) parametry „Nominalna częstotliwość poślizgu” [P0603] i „Prąd bez obciążenia” [P0430] mogą być ustawione nieprawidłowo.
  • Wartości wzmocnienia PID dla prądu i prędkości mogą być zbyt wysokie.
  • Upewnij się, że przekrój kabla silnika jest odpowiedni dla danego prądu.

Silnik lub szafa sterownicza przegrzane.
Przyczyna:

  • Gdy wejścia T1 – T2 nie są zwarte, występuje ten błąd.
  • Arcode sprawdza, czy wejścia T1 i T2 są połączone szeregowo z panelem, silnikiem i rezystorem hamowania PTC. Gdy obwód otwiera się z jakiegokolwiek powodu, pojawia się ten błąd.
    Możliwe rozwiązania:
  • Temperatura silnika lub panelu może być zbyt wysoka. Sprawdź wentylatory chłodzące.
  • Sprawdź czujniki PTC silnika, panelu i rezystora hamulca oraz ich połączenia.
  • Sprawdź wejścia T1 i T2, które znajdują się w trybie Arcode. W przypadku normalnej pracy wejścia T1 i T2 powinny być zwarte.

Nie można było wykryć odłączenia głównych styczników.
Przyczyna:

  • Przy nieaktywnych stycznikach głównych i hamulcu, jeżeli sygnał wejściowy „(KRC) Main contactor checkback” nie jest aktywny przez 3 sekundy, występuje ten błąd.
  • Pomimo zaniku przekaźnika stycznika głównego (RP) nie można było sprawdzić stanu styczników głównych (styczniki są pasywne) na podstawie sygnału monitorowania (KRC).
  • Sygnał (100) (24VDC), który przechodzi przez styki „normalnie zamknięte” styczników (KPA), (KPB) i (KFR) jest podłączony do wejścia sygnałowego (KRC) w Arcode. Gdy wszystkie styczniki są pasywne, na wejściu sygnałowym (KRC) musi być (100) (24VDC) sygnału.
    Możliwe rozwiązania:
  • Styki pomocnicze styczników KPA, KPB i KFR na linii (KRC) mogą być uszkodzone.
  • Może występować spadek napięcia na wejściu, na którym programowany jest sygnał (KRC).
    Opisy błędów Arcode V2.11
  • Gdy płytka mostka drzwiowego (DBR) jest zainstalowana (dostępna) i w menu płytka jest wybrana jako „Zainstalowana”, ale mostek między 140-140P nie jest rozłączony, występuje ten błąd (płytka mostka drzwiowego znajduje się między (140) – (140P). Jeśli płyta (DBR) nie jest zainstalowana, powinien istnieć mostek między (140) – (140P).
  • Sprawdź na ekranie głównym AREM, czy sygnał (KRC) jest aktywny, gdy winda jest zatrzymana.
    Uwaga: Po kilkukrotnym wystąpieniu tego błędu, stanie się on błędem trwałym. Trwały błąd można usunąć, wybierając opcję „Wyczyść błąd stały” w menu „Narzędzia systemowe”.

Nie można było wykryć załączenia styczników głównych.
Przyczyna:

  • Przy aktywnych stycznikach głównych i hamulcu, sygnał wejściowy „(KRC) Main contactor checkback” nie jest aktywny przez 3 sekundy, występuje ten błąd.
  • Mimo że przekaźnik stycznika głównego (RP) jest aktywny, nie można było sprawdzić stanu styczników głównych (styczniki są aktywne) na podstawie sygnału monitorowania (KRC).
  • Ponieważ Arcode nie może monitorować obwodu bezpieczeństwa po (140P), gdy styk, który jest po (140P) nie podnosi się, Arcode aktywuje przekaźnik (RP), ponieważ wyczuwa sygnał (140P), ale ponieważ połączenie obwodu bezpieczeństwa ze stycznikami jest otwarte, styczniki nie dostaną napięcia i wystąpi ten błąd.
  • Sygnał (100) (24VDC), który przechodzi przez styk „normalnie zamknięty” styczników (KPA), (KPB) i (KFR) jest podłączony do wejścia sygnałowego (KRC) w Arcode. Gdy wszystkie styczniki są aktywne (kabina jedzie), na wejściu sygnałowym (KRC) musi być (1000) (0VDC).
    Możliwe rozwiązania:
  • Styki pomocnicze styczników KPA, KPB i KFR na linii (KRC) mogą być uszkodzone.
  • Na wejściu, na którym programowany jest sygnał (KRC), może występować napięcie.
  • W obwodzie bezpieczeństwa, gdy sygnał (140) jest włączony, ale (140P) wyłączony, a system próbuje ruszyć kabinę, może wystąpić ten błąd.
  • Upewnij się, że styki obwodu bezpieczeństwa po (140P) są zamknięte.
  • Jeśli czas w parametrze „Czas ustalania styków drzwi” [P0053] jest ustawiony zbyt nisko, Arcode będzie bezpośrednio aktywował przekaźnik (RP) po podaniu sygnału (140P) podczas rozpoczynania jazdy. Jeśli styki drzwi nie są całkowicie zamknięte (styki drzwi są otwarte przez krótką sekundę), może wystąpić ten błąd podczas uruchamiania napędu. Aby temu zapobiec, należy wprowadzić minimalny czas „0,3” sekundy.
    Uwaga: Po kilkukrotnym wystąpieniu tego błędu stanie się on błędem trwałym. Uwaga: Po kilkukrotnym wystąpieniu tego błędu, stanie się on błędem trwałym. Trwały błąd można usunąć, wybierając opcję „Wyczyść błąd stały” w menu „Narzędzia systemowe”.

Nie wykryto trzymania hamulców mechanicznych (luzowników)

Przyczyna:

  • Gdy hamulce są wyłączone to musi być podany sygnał 100 na zaciski (BRC) i BRC2), brak sygnału dużej niż 3 sekundy powoduje wystąpienie tego błędu.
  • Gdy parametry „Monitorowanie hamulca mechanicznego” [P0045] i „Monitorowanie hamulca mechanicznego-2” [P0800] są „włączone” i przekaźnik hamulca „(MBR) Hamulec mechaniczny”/”(MBR2) Hamulec mechaniczny-2” jest wyłączony, z wejść, na których zaprogramowane są sygnały monitorowania hamulca (BRC) i (BRC2), nie można było wyczuć zamknięcia (biernego) hamulców.
    Możliwe rozwiązania:
  • Gdy winda się zatrzymuje (gdy hamulce są wyłączone/zamknięte), na wejściach, na których zaprogramowano sygnały (BRC) i (BRC2), musi być napięcie (100) +24VDC. Sprawdź napięcie.
  • Sprawdź mikroprzełączniki hamulca. Mogą działać niestabilnie.
  • Ustawiając parametr „Monitorowanie hamulca mechanicznego” na „Off” (Wył.), można tymczasowo wyłączyć ten błąd.
  • Uwaga: Jest to błąd stały. Trwałość błędu usuwa się, wybierając opcję „Wyczyść błąd stały” w menu „Narzędzia systemowe”.

Nie wykryto zwolnienia hamulca mechanicznego.
Przyczyna:

Kiedy hamulec mechaniczny silnika jest włączony, sygnał 100 musi być przerwany. Jeśli sygnał ten występuje, odbierany jest ten błąd. – Sprawdzić kontakty hamulca. Hamulec silnika może nie być WŁĄCZONY.
Uwaga: Jeśli ten błąd jest pokazany na ekranie AREM, jako ‘PERMANENT’(Stały), oznacza to przełączenie w stały błąd. W celu pozbycia się stałego błędu, sprawdź Załącznik-3.

  • Gdy aktywują się hamulce, napięcie z zacisków (BRC) i (BRC2) powinno być odłączone, jeśli napięcie będzie się utrzymywało po aktywowaniu hamulca przez 3 sekundy na zaciskach, to wystąpi ten błąd.
    Opisy błędów Arcode V2.11
  • Gdy parametry „Monitorowanie hamulca mechanicznego” [P0045] i „Monitorowanie hamulca mechanicznego-2” [P0800] są „Włączone” i przekaźnik hamulca „(MBR) Hamulec mechaniczny”/”(MBR2) Hamulec mechaniczny-2” jest wzbudzony, z wejść, do których podłączone są sygnały z wejść, w których zaprogramowane są sygnały monitorowania hamulców (BRC) i (BRC2), nie można było wyczuć otwarcia (aktywnego) hamulców.
    Możliwe rozwiązania:
  • Gdy dźwig porusza się (gdy hamulce są aktywne/otwarte), na wejściach na których zaprogramowano sygnały (BRC)
    i (BRC2). Sprawdź napięcie.
  • Sprawdź mikroprzełączniki hamulca. Mogą działać niestabilnie.
  • Ustawiając parametr „Mechanical brake monitoring” (Monitorowanie hamulca mechanicznego) na „Off” (Wył.), można tymczasowo wyłączyć ten błąd.
  • Uwaga: Jest to błąd trwały. Trwałość błędu usuwa się, wybierając opcję „Wyczyść błąd stały” w menu „Narzędzia systemowe”.
    Narzędzia”.

Zbyt wysokie napięcie szyny DC.
Usterka:

  • Jeżeli napięcie szyny DC jest wyższe od napięcia granicznego, występuje ten błąd.
  • Napięcie na szynie DC jest wyższe niż napięcie graniczne znamionowej klasy Arcode.
    dla Arcode 380VAC: 715 V
    dla Arcode 220VAC: 420 V
    Możliwe rozwiązania:
  • Sprawdzić, czy do zacisków B i P podłączony jest odpowiedni rezystor hamowania.
  • Jeżeli napięcie sieci zasilającej jest zbyt wysokie, może wystąpić ten błąd. Upewnij się, że napięcie sieciowe nie przekracza 420 V.
  • Jeśli błąd ten występuje po pierwszym włączeniu urządzenia, należy sprawdzić napięcie sieciowe. Jeśli napięcie sieciowe jest
    stabilne i o odpowiednim napięciu, urządzenie może być uszkodzone.
  • Jeśli izolacja cewek silnika jest zbyt słaba, może wystąpić ten błąd. Sprawdź izolację cewek silnika.
  • Należy sprawdzić uziemienie panelu sterowania i silnika.

Zbyt niskie napięcie szyny DC.
Usterka:
Błąd ten występuje, gdy napięcie sieci DC jest niższe od napięcia granicznego przez 3 sekundy. Gdy napięcie sieci zasilającej jest poniżej wartości roboczych, pojawia się ten błąd.
Możliwe rozwiązania:

  • Sprawdź, czy do zacisków B i P podłączony jest odpowiedni rezystor hamowania.
  • Jeśli napięcie sieciowe jest zbyt niskie, może wystąpić ten błąd. Upewnij się, że napięcie sieciowe nie jest niższe niż 320 V.
  • Jeżeli napięcie sieciowe jest stabilne i ma odpowiednią wartość, urządzenie może być uszkodzone. Skontaktuj się z działem pomocy technicznej firmy ARKEL.

Błąd zgłoszony przez moduł zasilania (IPM).
Usterka:
Moduł zasilania (IPM) w Arcode wysłał sygnał błędu. Sygnał ten może być spowodowany nadprądem, nadnapięciem lub nadtemperaturą.
Możliwe rozwiązania:

  • Obwód bezpieczeństwa może zostać przecięty podczas jazdy lub styczniki mogą paść z dowolnego powodu.
  • Jeśli ten błąd występuje na konkretnym piętrze, sprawdź powiązany styk drzwi przystankowych.
  • Jeśli ten błąd występuje na różnych piętrach, sprawdź styk drzwi kabinowych.
  • Jeśli istnieje możliwość, że styczniki mogą być uszkodzone, podłącz kable silnika bezpośrednio do zacisków wyjściowych „U, V, W” na Arcode (panel jest pominięty), aby sprawdzić działanie systemów. Jeśli w tym przypadku nie wystąpi błąd, sprawdź
    styczniki i połączenia.
  • Gdy kabina jedzie pusta do góry (silnik pracuje jako generator) lub błąd ten występuje podczas oczekiwania na
    piętrze, należy sprawdzić połączenia rezystora hamowania. W celu sprawdzenia, rezystor hamowania można podłączyć bezpośrednio do wyjść „B” i „P”.
    zacisków wyjściowych „B” i „P” w Arcode.
    Opisy błędów Arcode V2.11
  • Podczas jazdy w trybie inspekcji, jeśli zwolnisz wciśnięty przycisk (góra lub dół), obwód bezpieczeństwa zostanie przerwany, a styczniki gwałtownie opadną. Spowoduje to natychmiastowe zatrzymanie kabiny, i czasami spowoduje wystąpienie błędu IPM w Arcode. Aby nie napotkać tego błędu, zamiast zwalniać wciśnięty przycisk, wciśnij również drugi przycisk (w górę lub w dół). Gdy oba przyciski zostaną wciśnięte, kabina zwolni i zatrzyma się. Po całkowitym zatrzymaniu kabiny można zwolnić oba przyciski.

Niespójny odczyt prędkości enkodera.
Usterka:
Ten błąd wystąpi, jeśli w informacjach otrzymanych z enkodera pojawi się nietypowa zmiana.
Możliwe rozwiązania:

  • Upewnij się, że parametry silnika są ustawione prawidłowo.
  • Sprawdzić zamocowanie enkodera na silniku. Enkoder może się ślizgać podczas obrotu.
  • Należy sprawdzić połączenie enkodera i uziemienie.
  • Kabel enkodera musi być oddalony o co najmniej 10 cm od przewodów napięcia przemiennego.

Kabina przekroczyła prędkość.
Usterka:
Gdy informacje o prędkości z enkodera są wyższe niż obliczona prędkość, wystąpi ten błąd.
Możliwe rozwiązania:

  • Należy sprawdzić połączenia enkodera. Należy sprawdzić parametry silnika.
  • Należy sprawdzić zrównoważenie kabiny.
  • Należy sprawdzić obwód bezpieczeństwa. Jeżeli obwód bezpieczeństwa zostanie nagle przerwany podczas jazdy, winda może na chwilę przyspieszyć i może wystąpić ten błąd.
  • W przetworniku mogą występować zakłócenia elektromagnetyczne, które powodują zniekształcenie sygnałów. Sprawdzić połączenie uziemienia kabli.
  • Jeśli używany jest enkoder „inkrementalny”, upewnij się, że zasilanie jest prawidłowo podłączone. Jeśli napięcie zasilania enkodera wynosi 5VDC, należy je podłączyć do zacisku 5V, jeśli wynosi ono 5-30VDC, należy je podłączyć do zacisku 24V.
  • Jeśli używany jest enkoder „absolutny”, należy upewnić się, że kąt „offset enkodera” został obliczony prawidłowo. Wykonaj proces „autotuningu” dwa razy (po pierwszym „autotuningu” przejedz kabiną w górę i w dół) w ramach kontroli i upewnij się, że kąt „przesunięcia enkodera” został obliczony w przybliżeniu tak samo.

Kabina nie mogła osiągnąć wymaganej prędkości.
Warunki:

  • Błąd ten pojawia się, gdy silnik nie może osiągnąć prędkości referencyjnej w ciągu 5 sekund. Błąd ten występuje również wtedy, gdy silnik nie może osiągnąć żądanej prędkości, mimo że dostarczana jest do niego wymagana moc.
  • Błąd ten występuje, gdy prędkość mierzona przez enkoder jest mniejsza niż 30% prędkości docelowej przez 5 sekund.
  • Jeśli prędkość docelowa jest mniejsza niż 0,05 m/s, błąd ten nie jest podawany.
    Możliwe rozwiązania:
  • Sprawdź, czy połączenie silnika zostało wykonane prawidłowo i czy parametry silnika są ustawione prawidłowo.
  • Sprawdzić wyważenie przeciwwagi.
  • Wzmocnienia PID prędkości w ustawieniach sterowania PID mogą być niewystarczające. Zwiększyć wzmocnienia PID.
  • W przypadku wciągarek reduktorowych (asynchronicznych) wysterować silnik w pętli otwartej. Jeśli w pętli otwartej nie wystąpi żaden błąd, sprawdź połączenie karty ENCI i kierunek enkodera. Należy zmienić parametr „Kierunek enkodera” [P0519], a następnie ponownie przeprowadzić proces automatycznego dostrajania.
  • W przypadku wciągarek reduktorowych (asynchronicznych) należy ustawić parametr „Prąd bez obciążenia” [P0430] na %20, który znajduje się w parametrach informacji o płycie maszyny.
  • Podczas jazdy sprawdzić, czy hamulce są całkowicie otwarte.
  • Hamulec silnika musi być sprawdzony, gdy stycznik hamulca jest włączony, a luzownik nie otworzy się całkowicie, Arcode wyświetli ten błąd.

Błąd połączenia enkodera.
Usterka:
Nie ma komunikacji między enkoderem absolutnym a płytką ENCA lub z płytki ENCA odebrano błędne informacje. Błąd ten występuje tylko w systemach z silnikiem synchronicznym.
Możliwe rozwiązania:

  • Sprawdzić połączenie między enkoderem a płytą enkodera (ENCA).
  • Upewnij się, że parametr „Typ enkodera” [P0520] jest ustawiony prawidłowo.

Brak co najmniej jednej fazy.
Usterka:
Brak jednej lub kilku fazach (L1, L2 lub L3) nie ma napięcia lub wartość napięcia jest zbyt niska.
Możliwe rozwiązania:

  • Sprawdzić fazy L1, L2, L3.
  • Jeśli ten błąd występuje podczas ewakuacji, a nie podczas normalnej pracy, to faza wyjściowa UPS może płynąć do fazy Arcode L1, L2 lub L3. Napięcie wyjściowe UPS powinno mieć połączenie tylko z zaciskami ES1 i ES2 na wejściu Arcode. Podczas ewakuacji należy zmierzyć na Arcode zaciski L1-N, L2-N i L3-N. W tym miejscu nie powinno być mierzone żadne napięcie.
  • Jeśli ten błąd wystąpi podczas ewakuacji, a nie podczas normalnej pracy, to jeśli parametr „Metoda ewakuacji” [P0712] jest wybrany jako „Ewakuacja wyłączona” i główne zasilanie Arcode jest wyłączone, ten błąd może wystąpić.

Sekwencja faz jest nieprawidłowa.
Usterka:
Fazy L1, L2, L3 nie są w oczekiwanej kolejności.
Możliwe rozwiązania:
Faza L2 musi zostać zastąpiona fazą L3 lub L1.

Za niskie napięcie zasilania 24V.
Usterka:
Jeśli napięcie na wejściu Arcodes 24VDC spadnie poniżej 18-19 VDC, wystąpi ten błąd.
Możliwe rozwiązania:

  • Zmierz napięcie na wejściu Arcode 24 VDC. Jeśli zmierzona wartość jest niższa niż 18-19 VDC, to wystąpi ten błąd.
  • Zmierz napięcie na wejściu Arcode gdy kabina jest w ruchu, Jeśli zmierzona wartość jest niższa niż 18-19 VDC prawdopodobnie uaktywniają się jakieś urządzenia, które zaczynają pobierać nadmierny prąd.
  • Sprawdź napięcie na wyjściu transformatora 24 V, który jest używany przed mostkiem prostowniczym, musi być zmierzone 19 VAC. Jeśli jest ono niższe niż 19 VAC, transformator może być uszkodzony lub napięcie wyjściowe 24 VDC może spadać z powodu dużego poboru prądu przez jakieś urządzenie. Jeśli zamiast transformatora używany jest zasilacz impulsowy, na wyjściu zasilacza impulsowego należy zmierzyć napięcie powinno wycisić 24 VDC.
  • Jeśli błąd ten występuje z powodu chwilowego spadku napięcia, można dodać kondensator filtrujący o pojemności od 100 uF do 1000 uF napięcie minimum 25V.
  • Sprawdź, czy maksymalny prąd wyjściowy zasilacza jest odpowiedni dla danego układu.
  • Przy tym błędzie Arcode może pozostać pod napięciem nawet przy progowej wartości napięcia 15 VDC. Jednak gdy podczas ruchu urządzenia pobierające prąd zwiększą swoją moc, napięcie może spaść bardziej, a system może się zamknąć.

kabina znajduje się nad poziomem ostatniego piętra.
Usterka:

  • Gdy kabina znajduje się na poziomie najwyższego piętra, a przełącznik magnetyczny ML2 mija magnes strefy drzwi (sygnał ML2 zostaje wyłączony), występuje ten błąd.
  • Podczas wykrywania tego błędu koder nie jest brany pod uwagę, uwzględniane są tylko sygnały 818, ML1 i ML2.
    Opisy błędów Arcode V2.11
    Możliwe rozwiązania:
  • Pozycja magnesu strefy drzwi mogła ulec zmianie.
  • Pozycja magnesu 818 mogła ulec zmianie. Należy ponownie przeprowadzić uczenie szybu.
  • Gdy kabina znajduje się na najwyższym piętrze, jeden z sygnałów ML1/ML2 lub oba mogły zostać przerwane. Sprawdź czujniki. Upewnij się, że napięcie zasilania czujników nie jest niższe niż 19VDC.
  • Jeżeli parametry silnika nie są ustawione zgodnie z tabliczką silnika lub są ustawione nieprawidłowo, skutkiem tego jest nie utrzymanie wału silnika. Sprawdzić parametry silnika.

Kabina znajdowała się poniżej poziomu dolnej kondygnacji.
Usterka:

  • Gdy kabina znajduje się na poziomie najniższej kondygnacji, a przełącznik magnetyczny ML1 mija magnes strefy drzwi (sygnał ML1 zostaje wyłączony), występuje ten błąd.
  • Podczas wykrywania tego błędu koder nie jest brany pod uwagę, uwzględniane są tylko sygnały 817, ML1 i ML2.
    Możliwe rozwiązania:
  • Pozycja magnesu strefy drzwi mogła ulec zmianie.
  • Pozycja magnesu 817 mogła się zmienić. Należy ponownie przeprowadzić uczenie szybu.
  • Gdy kabina znajduje się na dolnej kondygnacji, jeden z sygnałów ML1/ML2 lub oba mogły zostać przerwane. Sprawdź przełączniki. Upewnij się, że napięcie zasilania czujników nie jest niższe niż 19VDC.
  • Jeżeli parametry silnika nie są ustawione zgodnie z tabliczką silnika lub są ustawione nieprawidłowo, skutkiem tego jest nie utrzymanie wału silnika. Sprawdzić parametry silnika.

Pomiar prądu całkowitego był niezerowy.
Usterka:
Jeśli suma wektorowa prądów U, V, W nie jest równa zero przez 100 milisekund, pojawia się ten błąd.
Możliwe rozwiązania:

  • Sprawdź połączenia przewodów silnika i styczników silnika.
  • Jeśli połączenia przewodów silnika są prawidłowe, a błąd występuje stale, to może być problem z czujnikami prądu w Arcode. Aby sprawdzić, czy problem jest związany ze sterownikiem czy z silnikiem, należy zmienić położenie kabli silnika. Na ekranie „Informacje o systemie” w menu „Info” obserwuj wartości czujników prądu. Gdy kabina zatrzymuje się na przystanku, trzy wartości czujników prądu powinny być równe. Jeśli którakolwiek z nich jest inna, jeden z czujników prądu może być uszkodzony. Jeżeli wartości prądu są takie same podczas zatrzymania windy, ale różnią się podczas jazdy, mógł wystąpić problem z izolacją cewki. Kabel silnika (kable U, V i W) podłączony do wyjścia, na którym wartość prądu różni się od pozostałych, należy zamienić na inny. Jeśli po zamianie kabli inna wartość prądu jest przekazywana do innego czujnika, oznacza to, że problem dotyczy silnika. Jeśli inna wartość prądu pozostaje na tym samym czujniku, oznacza to, że czujnik jest uszkodzony.

Przekroczony maksymalny czas przejazdu.
Usterka:

  • Jeśli kabina nie może dotrzeć do magnesów strefy drzwi (ML1 i ML2) w czasie określonym w parametrze „Maksymalny dozwolony czas przejazdu między piętrami” [P0044], pojawia się ten błąd.
  • Po osiągnięciu przez kabinę strefy drzwi, winda czeka na pojawienie się magnesu następnej strefy drzwi (ML1 i ML2) w czasie określonym w parametrze „Maksymalny dozwolony czas przejazdu między piętrami” [P0044].
    Możliwe rozwiązania:
  • Błąd ten może być spowodowany utrudnieniami w ruchu kabiny lub przeciwwagi. Sprawdzić kabinę i przeciwwagę
  • Maksymalny czas przejazdu musi być dostosowany do prędkości silnika.
  • Należy sprawdzić przełączniki magnetyczne ML1 i ML2. Odległość między wyłącznikami magnetycznymi a magnesem strefy drzwi powinna wynosić ok. 1 – 1,5 cm. Należy sprawdzić połączenia czujników magnetycznych.
  • Należy sprawdzić magnesy strefy drzwi.
    Maksymalna wartość parametru [P0044] wynosząca 45 sekund może być niewystarczająca w przypadku budynków o dużej odległości między piętrami (budynki wysokie). Zgodnie z normą EN-81 wartość ta nie może być wyższa niż 45 sekund. W takim przypadku w szybie powinny znajdować się dodatkowe magnesy oraz przełącznik magnetyczny, który odczytuje te magnesy i jest podłączony do wejścia z sygnałem „(TTR) Reset max. travel timer”, aby czas 45 sekund nie został przekroczony.
    Uwaga: Po wystąpieniu tego błędu należy przeprowadzić reset, aby go skasować. Przejście systemu do trybu inspekcji, a następnie z powrotem do trybu normalnego nie spowoduje skasowania tego błędu.

Brak sygnału EN.
Usterka:
Pomimo aktywnego sygnału przekaźnika stycznika głównego (RP) i (140P), jeżeli sygnał (EN) nie jest aktywny w ciągu 3 sekund, występuje ten błąd. Obwód, zasilający sygnał (EN) sygnałem 100 (24VDC), przechodzi przez normalnie otwarte styki styczników głównych.
Możliwe rozwiązania:

  • Gdy przekaźnik (RP) jest aktywowany (styk jest zamknięty) (sygnał „MCT” na ekranie głównym narzędzia AREM, pokazuje czy przekaźnik stycznika głównego (RP) jest aktywowany czy nie), należy upewnić się, że styczniki główne również są aktywowane.
  • Po uaktywnieniu styczników głównych należy sprawdzić, czy sygnał (EN) jest aktywny, czy nie. Gdy styczniki główne są aktywne, na wejście Arcode (EN) musi przychodzić sygnał 100 (24VDC).
  • Jeśli w systemie jest zainstalowana karta mostkowania drzwi (DBR), upewnij się, że parametr „Karta pomostowa obwodu bezpieczeństwa drzwi” [P0069] jest ustawiony na „Zainstalowana” i nie powinno być mostka między 140 i 140P.
  • Jeśli mostek drzwiowy (DBR) nie jest zainstalowany (nie jest dostępny) w systemie, upewnij się, że parametr „Mostek obwodu bezpieczeństwa drzwi” [P0069] jest ustawiony na „Nie zainstalowany”. W takim przypadku między 140 i 140P powinien znajdować się mostek.

Zwarcie ML1-ML2.
Usterka:

  • Błąd ten występuje, gdy wejścia ML1 i ML2 są jednocześnie aktywne („ON”) lub zwarte („OFF”).
  • Błąd ten występuje, gdy wejścia ML1 i ML2 znajdują się na poziomie magnesu w strefie drzwi i jeśli jedno z nich odsunie się od magnesu, a w ciągu 5 milisekund drugie nie znajdzie się na poziomie magnesu (ML1 = ML2 = 0). Ten sam błąd występuje, gdy czujniki ML1 i ML2 znajdują się poza poziomem magnesu w strefie drzwi i jeśli jeden z nich zbliży się do magnesu, a w ciągu 5 milisekund drugi znajdzie się na poziomie magnesu (ML1 = ML2 = 1).
    Możliwe rozwiązania:
  • Sprawdź, czy nie ma zwarcia między wejściem ML1 i ML2.
  • Sprawdź połączenia czujników magnetycznych ML1 i ML2. Być może jeden z sygnałów nie jest wysyłany w sposób ciągły. Zasilanie czujników ML1 i ML2 musi być podłączone do zacisku ML0 (nie do zacisku 100) na płycie IBC. W przeciwnym razie błąd ten wystąpi bezpośrednio po ponownym włączeniu systemu.
  • Upewnij się, że magnesy strefy drzwi są ustawione idealnie pionowo i nie są zamontowane na złączach prowadnic. Upewnij się, że czujniki nie odsuwają się od magnesu, gdy pojazd znajduje się na poziomie piętra.
    Uwaga: Jest to błąd stały. Błąd stały można usunąć, wybierając opcję „Wyczyść błąd stały” w menu „Narzędzia systemowe”.

Sekwencja ML1-ML2 jest nieprawidłowa lub nie można jej odczytać.
Usterka:
Błąd ten występuje, gdy kabina porusza się w kierunku do góry, a sygnał ML1 jest aktywowany jako pierwszy po osiągnięciu magnesu strefy drzwi. Ten sam błąd występuje, gdy kabina porusza się w kierunku do dołu, a sygnał ML2 jest aktywowany jako pierwszy po osiągnięciu magnesu w strefie drzwi.
Możliwe rozwiązania:

  • Jeden z sygnałów ML1 i ML2 nie jest podłączony lub nie działa.
  • Sprawdź, czy nie ma zwarcia między sygnałami ML1 i ML2.
  • Sygnały ML1 i ML2 są podłączone odwrotnie (ML2 powinien być podłączony do górnego czujnika, ML1 powinien być podłączony do dolnego czujnika).
  • Magnes jest zamontowany zbyt daleko od czujników magnetycznych ML1-ML2. Odległość między magnesami a wyłącznikami powinna wynosić około 1,5 – 2 cm.
  • Na prowadnicy może być namagnesowanie.
  • Gdy kabina znajduje się na przystanku, środek magnesu w strefie drzwi powinien znajdować się na środku czujników ML1 i ML2. Sprawdź zamocowanie.
  • Sprawdź poprawność działania sygnału ML1-ML2 oraz poprawność zamocowania magnesów w strefie drzwi, jeżdżąc kabiną podczas kontroli. (Na przykład: ML2 powinien być włączony po ML2 przed wjazdem do strefy drzwi podczas powolnego ruszania kabiny w górę i dojazdu do strefy drzwi najpierw powinien być włączony ML2 potem ML1, podczas wyjazdu ze strefy drzwi najpierw powinien być wyłączony ML2 potem ML1. Przy zjeżdżaniu w dół powinno być odwrotnie).
    Uwaga: Jest to błąd stały. Stały błąd usuwa się, wybierając opcję „Wyczyść błąd stały” w menu „Narzędzia systemowe”.

Drzwi nie mogły się zamknąć.
Usterka:
Po wysłaniu z Arcode polecenia zamknięcia drzwi i braku sygnału zamknięcia drzwi (sygnał 140 nie jest aktywny) po upływie czasu zdefiniowanego w parametrze „Czas normalnego zamknięcia drzwi” [P0017]/[P0050], oraz po odczekaniu czasu zdefiniowanego w parametrze „Czas oczekiwania po przerwaniu fotokomórki” [P0023], kontroler ponownie próbuje zamknąć drzwi. Próby ponownego zamknięcia będą kontynuowane do momentu osiągnięcia wartości zdefiniowanej w parametrze „Liczba prób odblokowania” [P0033].
Możliwe rozwiązania:

  • Czas zdefiniowany w parametrze „Czas normalnego zamknięcia drzwi-A” [P0017] i „Czas normalnego zamknięcia drzwi-B” [P0050] może być krótszy niż rzeczywisty czas zamknięcia drzwi. W takim przypadku spróbuj zwiększyć czas zamykania za pomocą tych parametrów.
  • Mimo że drzwi są zamknięte, gdy sygnał (140) nie jest aktywny, może być uszkodzony kontakt drzwi. Sprawdzić kontakty drzwi i połączenia.
  • W drzwiach półautomatycznych płytka sterownika powinna być podłączona do przekaźnika wyjścia zamykania (K3A) lub (K3B), a nie do wyjścia sygnału (LIR). Sygnał (LIR) nie powinien być używany jako polecenie zamknięcia drzwi.
  • Jeśli wyłączniki krańcowe drzwi nie są podłączone lub nie są dostępne w systemie, parametry „Wyłączniki krańcowe drzwi-A” [P0013] i „Wyłączniki krańcowe drzwi-B” [P0020] należy ustawić na „Nieużywane”.

Usterka:
Pomimo wydania przez Arcode polecenia otwarcia drzwi, gdy drzwi nie otworzą się w czasie określonym w parametrze „Czas normalnego otwarcia drzwi” [P0016]/[P0049], który znajduje się w parametrach drzwi, wystąpi ten błąd.
Możliwe rozwiązania:

  • Czas zdefiniowany w parametrze „Czas normalnego otwarcia drzwi-A” [P0016] i „Czas normalnego otwarcia drzwi-B” [P0049] może być krótszy niż rzeczywisty czas otwarcia drzwi. W takim przypadku spróbuj zwiększyć czas otwarcia za pomocą tych parametrów.
  • Po uruchomieniu polecenia otwarcia drzwi sprawdź, czy drzwi otwierają się również fizycznie.
  • Gdy Arcode próbuje otworzyć drzwi, sprawdź, czy diody LED (130) i (140) na Arcode gasną w przypadku drzwi automatycznych zgodnie z normą EN 81-1. Jeśli w obwodzie bezpieczeństwa znajdują się mostki, odłącz je.
  • Zgodnie z normą EN 81-20 dla drzwi automatycznych, sprawdź sygnały obwodu bezpieczeństwa (135) i (140). Powinny one być wyłączone po otwarciu drzwi (między sygnałami 120 – 130 jest stały mostek, więc sygnał 130 powinien być włączony). Jeśli w obwodzie bezpieczeństwa znajdują się mostki, należy je odłączyć.

Nie można było zaryglować drzwi.
Usterka:
Mimo że drzwi są zamknięte i sygnały (137) i (140) nie są aktywne, występuje ten błąd.
Możliwe rozwiązania

  • Jeśli ten błąd wystąpi podczas kontroli lub instalacji, upewnij się, że tryb pracy jest ustawiony na tryb instalacji.
  • Jeśli błąd ten wystąpił podczas normalnej pracy, należy sprawdzić, czy sygnały (137) i (140) są dostępne po zamknięciu drzwi. Jeśli tak nie jest, należy sprawdzić styki rygli.
  • Gdy sygnał fotokomórki jest podłączony do płytki sterownika drzwi, a nie do Arcode, po otwarciu drzwi, gdy sygnał fotokomórki zostanie przerwany, płytka sterownika drzwi wyda polecenie otwarcia, ale Arcode nie będzie o tym wiedział, Arcode nadal będzie wydawał polecenie zamknięcia drzwi, a ponieważ drzwi się nie zamkną, wystąpi ten błąd.
  • Połączenie sygnałów (140) i (140P) może być odwrotne. Sprawdź.

130 wyłączone, gdy 140 włączone. Sprawdź obwód bezpieczeństwa.
Usterka:
Jeżeli sygnał obwodu bezpieczeństwa (140) jest włączony (aktywny), ale sygnał obwodu bezpieczeństwa (130) nie jest włączony (wyłączony), błąd ten jest podawany. Podczas testu UCM lub wstępnego otwierania drzwi ten błąd nie jest podawany. Jeśli płyta DBR zmostkowała drzwi, ten błąd również nie jest podawany.
Możliwe rozwiązania:
Sprawdź połączenia obwodów bezpieczeństwa. Po zamknięciu drzwi przystankowych powinien być włączony (aktywny) sygnał (130), a po zamknięciu drzwi wagonu – sygnał (140).

Łańcuch układu bezpieczeństwa (120) został przerwany podczas jazdy.
Usterka:
Jeśli parametr „Kiedy obwód bezpieczestwa (120) jest wyłączony” [P0795] jest ustawiony jako „Zablokowanie dźwigu” lub „Blokuje do czasu dyspozycji kabinowej” i obwód bezpieczeństwa (120) zostanie przerwany podczas normalnej jazdy pojawia się ten błąd.
Możliwe rozwiązania:
Sprawdzić obwód 120. Sprawdzić obciążkę, luźną linę, styk regulatora i każdy styk obwodu bezpieczeństwa przed 120 (które są bezpośrednio związane z obwodem bezpieczeństwa).

Błąd enkodera absolutnego (Elgo Limax).
Usterka:

  • Parametry enkodera absolutnego [(P1041) Ustawienia enkodera obrotowego Abs.position] nie są prawidłowo ustawione.
  • Komunikacja pomiędzy Elgo Limax i Arcode nie powiodła się.
  • Limax wykrywa nadmierną prędkość, UCM, niewłaściwy kierunek i przekroczenie limitów (normalnej pracy i limitów kontroli). (Sygnał błędu)
  • Limax zgłasza błąd wewnętrzny. (Kod usterki)
    Możliwe rozwiązania:
  • Podczas korzystania z Limax33RED + SAFEBOX lub Limax33CP, po pojawieniu się „Error 36”, należy sprawdzić ekran „Limax Status” w menu „Info”.
  • Stan komunikacji pomiędzy Arcode-Arlim-Limax można zobaczyć na ekranie „Limax Status”. (Tablica Arlim zapewnia komunikację między Arcode i Limax).
  • Jeśli podano „Fault” (usterka), należy sprawdzić kolejne strony ekranu „Limax Status”, aby dowiedzieć się, które czerwone pole jest aktywne.
  • Jeśli pojawi się komunikat „Defekt”, znaczenia kodu usterki należy poszukać w instrukcji użytkownika napisanej przez Elgo.

140 przerwane podczas jazdy.
Usterka:
Podczas jazdy, gdy sygnał (140) nie występuje przez 50 milisekund, pojawia się ten błąd.
Możliwe rozwiązania:

  • Sprawdzić styki obwodu bezpieczeństwa drzwi i mechanizm.
  • Styk drzwi kabiny może być przecięty podczas jazdy. Sprawdzić styk drzwi kabinowych.
  • Podczas jazdy może być przerwany sygnał zamykania drzwi. Sprawdzić połączenia drzwi i sygnału drzwiowego.

Pozycja enkodera była zbyt różna od odczytu magnesu.
Usterka:
Podczas normalnej pracy, gdy kabina mija magnes w strefie drzwi, porównuje informacje z enkodera z informacjami uzyskanymi podczas uczenia się szybu. Gdy różnica jest większa niż 15 cm, pojawia się ten błąd.
Możliwe rozwiązania:

  • Enkoder może nie działać prawidłowo lub sprzęgło enkodera ślizga się.
  • Po nauce szybu położenie magnesu strefy drzwi mogło ulec zmianie. Należy wziąć pod uwagę, że po zmianie położenia magnesu należy ponownie przeprowadzić uczenie szybu.
  • Z powodu namagnesowania prowadnic może wystąpić niepożądana sygnalizacja wyłączników magnetycznych. Przejedź szyb na rewizji od góry w dół i sprawdź działanie wyłączników ML1 i ML2. Jeśli przełączniki są aktywne, mimo że nie ma magnesu, należy oczyścić tę część prowadnicy.

Nie można znaleźć magnesu strefy drzwi.
Usterka:
Gdy położenie kabiny znajduje się w przedziale ±3 cm od położenia magnesu strefy drzwi, który został wyuczony podczas nauki szybu, ale jeden z sygnałów ML1 lub ML2 nie jest aktywny, występuje ten błąd.
Możliwe rozwiązania:

  • Sprawdź czujniki magnetyczne ML1 i ML2.
  • Sprawdź magnes strefy drzwi. Magnes mógł się ześlizgnąć. Przeprowadź ponownie uczenie szybu.
  • Enkoder może nie działać prawidłowo lub sprzęgło enkodera ślizga się.